Vanliga frågor och svar – Biljetter

Var köper jag biljetter till era evenemang?

Biljetter till evenemang i Huskvarna Folkets Park köper du enklast via vår webbplats. Du hittar länken i anslutning till varje arrangemang, som finns i vår kalender. Klicka på länken och köp biljetten via Tickster. Du kan betala med Swish, betalkort eller via internetbank. Tänk på att aldrig köpa biljetter till våra evenemang via andrahandsförmedlare.

Din biljett får du skickad till angivna mailadressen, eller genom att ange ditt referensnummer här: download.tickster.com.
Alla biljetter är e-biljetter och du behöver därmed inte skriva ut din biljett. Spara gärna biljetten på din telefon och se till att ha din biljett redo när du går in på evenemanget.

Har du inte möjlighet att betala via betalkort eller internetbank kan du kontakta vår biljettleverantör Ticksters kundtjänst 0771-47 70 70 (vardagar 8-17, lörd 10-14). De kan hjälpa dig att genomföra en manuell beställning för betalning via bankgiro.

Varför har jag inte fått min biljett?

Den vanligaste anledningen till att du inte fått din biljett är att mailet med biljetten har fastnat i ett spam-filter. Titta i alla mappar där din e-postklient lägger skräppost.

Har du inte fått mail från Tickster inom 30 minuter så finns det tre alternativ till varför:
– Din e-postklient blockat mailet.
– Du har angivit fel e-postadress.
– Det finns inget köp.
Om du skrev ner ditt referensnummer när du köpte din biljett, kan du ladda ner biljetten själv på download.tickster.com.
I andra fall, kontakta Tickster (support@tickster.com) så hjälper dom dig vidare. Kom ihåg att ha uppgifterna som användes vid köpet redo eftersom de behövs för att kunna hitta ditt köp.

Får jag pengarna tillbaka om konserten ställs in?

Vid inställt evenemang återbetalar Tickster biljettpengarna automatiskt till det konto du betalade ifrån, senast inom 30 dagar efter evenemanget skulle ägt rum. Serviceavgiften återbetalas ej.
Observera att vi säljer våra biljetter till en huvudakt. Eventuell support kan tillkomma eller falla bort. Vi återbetalar enbart biljetter om huvudakten ställer in konsert.
För festivaler återköper vi biljetter om hela festivalen blir inställd, inte om enstaka band ställer in på grund av sjukdom eller annan orsak som vi inte kan kontrollera, eller påverka.

Presentkort

Väl belopp själv; 100, 200, 250, 300, 400, 500, 750 eller 1000 kr – här köper du presentkorten.

Varje presentkort har en unik kod som du använder när du ska betala dina biljetter online. När du väljer betalmetod använder du alternativet presentkort. Om presentkortet är på ett högre belopp än köpet sparas kvarvarande belopp på presentkortet. Om presentkortet täcker delar av köpbeloppet så betalar du resterande summa med antingen kort eller internetbank. Väldigt smidigt!

Vanliga frågor och svar – övrigt

Mat och dryck

Restaurang Stockmakaren innehar serveringstillståndet i Huskvarna Folkets Park. Det är därför INTE tillåtet att ta med egen mat och dryck in på evenemang. Däremot kan ni köpa mat, dryck, kaffe och dricka i de olika serveringarna som finns.

All uthyrning av lokaler där ni vill ha mat och dryck ska gå via Stockmakaren 036-13 04 10. För att läsa mer om våra lokaler och uthyrning av dessa, klicka här.

När öppnar ni?

Det står vid respektive arrangemang här på hemsidan. När det inte är arrangemang är parken öppen för allmänheten dygnet runt.

När stänger ni?

Vi stänger efter den sista konserten är slut. Tiden varierar beroende på antal band samt längd på framträdandet.

Kvarglömt / Upphittat

Kontakta någon av oss som arbetar i Huskvarna Folkets Parken. Kontaktuppgifter hittar du här.

Nyfiken på vad som händer?

Var först att höra om vad som händer